Hoe werkt het programma teamviewer?

Stel mijn broer heeft pc problemen en ik wil zijn computer 'overnemen' met teamviewer. Kan ik dat, ja, ik heb ook op zijn pc teamviewer geinstalelerd en alle instellingen gedaan bij mij en bij hem thuis

moet de pc van mijn broer AANSTAAN als ik zijn pc nazie (dus verbinding maak met hem via teamviewer) moet hij dan zijn pc aangezet hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou echt knap worden als je computers kan inzien terwijl ze uitstaan. xD

Het beste antwoord

em ja:) je kan ook geen boek lezen als die dicht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor Teamviewer moeten beide PC's aan staan en moet je ook het programma TeamViewer hebben. Dit programma is gemaakt om met elkaar te overleggen en programma's te delen.

Een betere tool om PC's over te nemen is VNC. Hiervoor moet de PC van je broer ook aan staan, maar hij hoeft er niet actief achter te zitten. VNC is bedoeld om PC's op afstand over te nemen.

Er zijn zeker middelen waarbij een PC ook uit kan staan en die je remote kunt starten, maar dan moet de netwerkkaart en PC dit ondersteunen. Een dergelijke configuratie kan bijvoorbeeld op servers worden geïmplementeerd, waarbij het vervelend is als je 100 km moet rijden om het aan knopje uit te doen als je de server per ongeluk remote uitzet. Dit soort functionaliteiten zal je waarschijnlijk niet op de PC van je broer aantreffen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hoe teamViewer werkt staat in onderstaande video uitgelegd. Degene van wie je de PC wilt overnemen hoef niet perse van tevoren software te installeren (zoals bij VNC), maar klikt op een internetlink of link in de mail. Dan wordt een klein programma gestart die de gegevens van het scherm over stuurt.

Toegevoegd na 6 minuten:
NB. Teamviewer is zeker een goed en gebruikersvriendelijk pakket en ik vind het juist een voordeel dat je allebei online moet zijn. Je broer ziet precies wat jij doet.