Wat betekent de naam Twitter?

Ik weet wat je met Twitter kan doen, maar ik ben benieuwd naar de betekenis van de naam.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De naam heeft feitelijk geen betekenis. De oorspronkelijke oprichters zochten een term voor het geluid wat een mobiele telefoon maakt als deze een sms kreeg. De oprichters hebben zelfs overwogen om ‘twitch’ of ‘jitter’ te noemen (naar dat specifieke geluid dus wat zo’n trilmotortje maakt) Ze konden het bedrijf niet ‘twit’ noemen omdat in sommige culturen dat woord een belediging is, en daarom gingen ze uiteindelijk voor Twitter, dat woord pakt kort en bondig de ‘buzz’ van zo’n mobiel sms geluidje samen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Letterlijk kwetteren. Internet- en sms-dienst waarbij gebruikers korte berichtjes naar elkaar sturen, met als basisvraag: waar ben je nu mee bezig?
7 jaar geleden
De naam refereert aan het tjilpen of kwetteren van vogels. In het Engels wordt dit 'to twitter of to tweet' genoemd.
In concept werd de naam 'stat.us' overwogen , daarna ging de dienst even door het leven als 'twttr' en werd uiteindelijk 'twitter' vanwege de uitspreekbaarheid. Er is namelijk geen betere reclame dan 'mond-tot-mond' reclame.
De makers haalden hun inspiratie uit het kwetteren van vogels, die dwars door elkaar heen, een stroom aan informatie uiten.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"De makers haalden hun inspiratie uit het kwetteren van vogels, die dwars door elkaar heen, een stroom aan informatie uiten." Ik heb twee bronnen die iets anders beweren.
amc
7 jaar geleden
http://www.nu.nl/internet/3620805/oorsprong-kracht-en-toekomst-van-twitter.html Dat is het leuke van internet....je kunt zelf kiezen welke bron je 'gelooft' of hoeverre die je het meest aanspreekt. Zolang je niet de persoon in kwestie bent die de naam bedacht heeft of hem persoonlijk kent, heb je vele bronnen die hun visie erop loslaten. Mij sprak deze bron het meeste aan...daar kon ik me wel in vinden.
amc
7 jaar geleden
And Twitter means a short inconsequential burst of information, chirps from birds. And we were like, that describes exactly what we’re doing here. So it was an easy choice, and we got twitter.com for some very low price, and we named the company Twitter. Komt zelfs uit jouw eigen bron, 'inconsequential burst of information, chirps from birds', vrijwel hetzelfde als wat ik schreef en afkomstig van Dorsey zelf.