Ja hoor, ik zie heel veel verschillende persoonlijke zaken die gepost worden op FaceBook. Als ik op FB klik zie ik startpagina bovenaan met de vraag Wat ben je aan het doen?

Daar bedoel je, neem ik aan een bericht , rouwkaart , te posten. Waarom niet, veel mensen gebruiken Facebook, maar niet iedereen, heb je daar al aan gedacht. Er zijn zeker mensen die soms principieel en soms door hun leeftijd niet op FB zitten en zij zouden je bericht dus missen.

Een kerstkaart en een verjaarskaart en ook een trouwkaart, pensioen felicitaties, ik kom het geregeld tegen, waarom niet een rouwkaart... Je kiest er voor om iets dat misschien erg gevoelig ligt zo in het openbaar op een van de Social Media te posten.

Jawel het mag, er van uitgaande dat de betreurde overledene niet alleen naaste familie is, waarvoor jij dus de zaken regelt, maar ook dat deze werkelijk overleden is. Dat het geen grap is. Dit hier te schrijven is misschien 'niet kies', maar ik moet ook daarmee rekening houden in mijn antwoord.