Stap 1: Ga naar instellingen – Log in op je Facebookaccount en ga naar “instellingen”. Deze vind je terug rechtsboven als je op het driehoekje klikt.

Stap 2: Algemene accountinstellingen – Je krijgt nu een overzicht van de algemene instellingen van je account. Onder naam en gebruikersnaam vind je het emailadres terug. Dit gaan we aanpassen door op “bewerken” te klikken.

Stap 3: Nieuw adres opgeven – Door op “Nog een emailadres toevoegen” te klikken komt er een invulveldje tevoorschijn waarin je je nieuwe emailadres kan invullen.

Stap 4: Wijziging opslaan – Als je de aangepaste instelling wilt opslaan, moet je je wachtwoord invoeren. Als je wachtwoord correct is krijg je de melding dat er een email verstuurd is naar het nieuwe emailadres om er zeker van te zijn dat het een geldig adres is.

Stap 5: Bevestig nieuw emailadres – Ga naar de inbox van je email en controleer of je een email hebt ontvangen. Deze email bevat een link die je moet aanklikken om te verifiëren dat jij de eigenaar bent van het emailadres. Je zou ondertussen ook een email moeten ontvangen hebben op je primaire emailadres waarin staat dat er een nieuw emailadres is toegevoegd aan de account.

Stap 6: Primair adres wijzigen – Ga terug naar je algemene accountinstellingen en klik terug op bewerken bij emailadres. Je ziet nu dat het nieuwe emailadres is toegevoegd. Je kan nu het nieuwe emailadres instellen als primair adres. Niet vergeten om je wijzigingen op te slaan en klaar is kees! Je krijgt ondertussen een nieuw mailtje (op beide adressen) waarin staat dat het primaire emailadres gewijzigd is.

Stap 7: Oud primair adres verwijderen – Van zodra je het nieuwe adres hebt aangeduid als primair adres, kan je het oude emailadres verwijderen. Eenvoudigweg door op verwijderen te klikken naast het adres dat je wenst te verwijderen.
SimonV