Hoe achterhaal ik van een half mailadres, g****h@hotmail.com, het volledige mailadres?

Mijn dochter wordt gepest d.m.v. nepaccounts op Instagram. Het mailadres dat eraan gekoppeld is, is g****h@hotmail.com. Jammer genoeg kunnen wij hier dus niets mee en daardoor ook geen ip-adres achterhalen. Aangifte bij de politie is mogelijk, maar zonder verdere gegevens kunnen zijn ook niets. Het valt allemaal niet mee dus. Het nepaccount is inmiddels gelukkig al wel verwijderd, maar ja...een nieuwe is natuurlijk zo gemaakt en dit willen wij voorkomen door volledig aangifte te kunnen doen en via het rechtssysteem dit te kunnen stoppen. Is er iemand die ons hier alsjeblieft mee kan helpen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
7 jaar geleden
Deze is alleen bij Instagram bekend.
TurfGraver
7 jaar geleden
Overigens zal met die mailadres ook niet weer eenvoudig een nieuw Instagram account aangemaakt kunnen worden als Instagram die heeft verwijderd. Maar ja, een nieuw mailadres is ook zo weer aangemaakt. :/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt helemaal wat je zegt. Internet pesten wordt ook te gemakkelijk gemaakt door al die mail adressen zo af te schermen ...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is juist voor de veiligheid bedoeld dat de mailadressen gedeeltelijk verborgen zijn, maar in dit geval werkt het eerder averechts. Ik wens u en uw dochter veel sterkte en ik hoop dat jullie uiteindelijk aangifte kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou weet ik niet of ze het nu serieus nemen, maar toen ik in dezelfde situatie zat (maar dan op facebook) wist ik de naam, woonplaats en eigen facebook van die persoon, maar de politie zei dat zij hier niks tegen konden doen en dat alleen facebook er wat mee kan (het weghalen/blokkeren). Ik weet hoe vervelend het is, ik heb zelf in de situatie gezeten zoals ik al zei en toendertijd heeft het me erg geraakt. Nu weet ik dat het ''maar internet'' is en is het advies eigenlijk om het volledig te negeren en te zorgen dat haar eigen profiel helemaal privé staat.
Blijft zeer vervelend, hopelijk komen jullie eruit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel Ytje en altijd fijn om te horen dat je niet de enige bent, maar pesten gebeurt echt heel veel. Wij hebben besloten toch door te gaan zetten. Vandaag aangifte bij de politie en maandag neem ik contact met een advocaat op. Het is te belachelijk dat het zo makkelijk is om via internet iemand doelwit te maken. Gaat het iets uithalen ... dat zal de tijd leren. Maar niks doen is ook geen optie. Als mijn dochter te veel raakt, dan breng ik haar in contact met lotgenootjes.

Antwoorden (1)

Wat je zou kunnen proberen is contact op te nemen met hotmail.com en het probleem bij hen voorleggen. Het kan zijn dat ze vanuit het privacy oogpunt geen gegevens doorgeven aan jullie.

Op Instagram kunnen jullie het account van de pester blokkeren. Zo heeft jullie dochter geen last meer van de pester.

(Wat ook kan helpen is het negeren van het pesten. Dit zijn vaak moment opnames. De pesters worden alleen maar getrickerd wanneer je erop in gaat).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik raad aan contact op te nemen met Instagram, Hotmail kan hier helaas niks mee. Instagram laat dit emailadres niet volledig zien vanwege privacy redenen. Zei hebben dit emailadres echter wel. Voor Hotmail is het onmogelijk te achterhalen welk emailadres het kan zijn.