Waarom kan ik geen foto's meer uploaden op Facebook?

Ik probeer al een aantal dagen een foto te uploaden op facebook, maar het lukt maar niet. Ik krijg geen foutmelding of zo. Facebook is bezig met het uploaden van de foto, maar hij blijft hiermee "eeuwig" bezig zonder eindresultaat of time-out. Ik heb tot vorige week vaak foto's geüpload, nooit eerder problemen mee gehad.

Ik heb het volgende al zelf geprobeerd/gecontroleerd:
- Foto is JPG en niet te groot.
- Ik heb heel andere foto geprobeerd te uploaden. Lukte ook niet.
- Foto's zijn onbewerkt.
- Ik gebruik Firefox, deze is up-to-date. Heb ook even Internet Explorer geprobeerd. Ook geen resultaat.
- Ik heb de laatste versie van Adobe Flash.
- Ik heb mijn computer opnieuw opgestart.
- Ik heb geprobeerd een post met alleen tekst te plaatsen, dat lukt wel.

Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
28.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb hier zelf in ieder geval geen problemen mee, misschien is het tijdelijk en over enkele dagen weer opgelost. Anders zou je eens contact op kunnen nemen met Facebook.

Antwoorden (2)

Als je chrome of een andere browser gebruikt even misschien internet explorer proberen ?

Er zijn twee manieren om foto's te uploaden; manueel of via een java tool. Manueel kan je vijf foto's per keer uploaden. Klik op het veld bladeren naast het lege vlak. Je komt nu in je documenten folder. Selecteer de juiste foto in de juiste sub map van je documenten en druk openen. De geselecteerde foto verschijnt in het lege veld. Herhaal deze stap vijf keer en druk vervolgens op Foto's uploaden. De vijf foto's zijn aan je album toegevoegd. Herhaal deze stappen zo vaak je wil tot je album volledig naar wens is. Via de java tool kan je sneller meer foto's uploaden. Heb je de java tool nog niet, klik dan "ga naar de nieuwste versie" bovenaan rechts in de keuze menu. De tool zal zich automatisch installeren. Nu krijg je een documenten folder gelijkend op de jouwe binnen facebook. Selecteer je folder binnen facebook en dubbelklik. Je krijgt nu al je foto's te zien rechts van je geselecteerde subfolder. De foto's hebben elk een leeg vierkantje links bovenaan de foto's. Door deze aan te vinken selecteer je de gewenste foto's. Na het selecteren klik je uploaden, rechts bovenaan. Proficiat, je foto album is aangemaakt. Je kan tot 50 foto's in één keer uploaden met de java tool. Herhaal deze stap tot je het gewenste album hebt.

Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat probleem heb ik ook al een paar weken. Foto's rechtstreeks plaatsen op de tijdlijn gaat niet meer via de PC . Wel kan ik ze in een album plaatsen, maar dat doe ik alleen met veel foto's. Op de (androïd) smartfoon gaat wel. en nu bekijk ik de foto's eerst op de PC, verklein ze, en zet ze over op de smartfoon. Daarna plaatsen op de tijdlijn. Omslachtig en tijdrovend ! Ik weet het ook niet , vanalles geprobeerd. Afgemeld op de smartfoon , inloggen op de PC en omgekeerd, instellingen, enz. pfffff !