hoe bepaalt Facebook als je teveel vrienden uitnodigt of toevoegt dat je account 30 dagen lang geen vrienden meer kunt uitnodigen (verzoeken) stuurt?

facebook Account Vriendenverzoeken
gaat het via een algoritme die een automatische blokkering doet
of doet dat een mens wat heel streng is

Toegevoegd na 8 minuten:
als het automatisch gebeurd dan kan
dat facebook het zo ingesteld heeft?
ik wil graag advies en daarbij wordt ik zelf ook wijzer

Toegevoegd na 13 uur:
en de andere mensen uiteraard ook die hier allemaal op goeievraag zitten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (3)

Mensen die je uitnodigt kunnen aangeven of ze bevriend met je willen worden of niet. Zo niet kunnen ze ook kiezen voor de optie dat ze je niet kennen. Als dit te vaak gebeurt, dan blokkeert Facebook (tijdelijk) je functie op vriendschapsverzoeken te versturen. Waarbij de periodes telkens tot een langere tijdsperiode oplopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en dat gaat automatisch ik heb nu een stuk of 10 vriendenverzoeken gestuurd en die hebben ook alle geaccepteerd als vriend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dan is het niet erg want ze het aanvaard dus komt er niet te staan of je hem/haar kent :)
Dat gebeurt ook als er geen mensen zijn die je blokkeren. Als je een account aanmaakt, en je nodigt in een keer heel veel mensen uit om vrienden te worden, dan kun je ook voor een bepaalde periode niemand meer uitnodigen.

Toegevoegd na 28 minuten:
Dat gebeurt inderdaad automatisch. Het gaat dan overigens wel over tientallen vriendschapsverzoeken in een keer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en dat gaat automatisch ik heb nu een stuk of 10 vriendenverzoeken gestuurd en die hebben ook alle geaccepteerd als vriend en als een stuk of 3 weigeren stel
kan het zijn dat Facebook het account blokkeert
zijn ze wel streng zeg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel raar, want als je een nieuw account aanmaakt is het logisch dat je in een keer heel veel mensen uitnodigt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat klopt Stippel
ik zou dat 260 keer moeten doen mijn bestaande vriendengroep overzetten naar een ander account inc uitnodiging
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als die gehackt zou worden dan pas
Ik geloof ook dat het automatisch gaat. Ik heb vanwege een zelfgemaakte groep veel mensen uitgenodigd. Dat ging eigenlijk goed (zoland ze maar geen ken ik niet zeggen), totdat 2 personen mijn berichtjes te veel vonden en me alsnog hebben ontvriend. Daarna ben ik een maand kaltgestellt. Vervelend! Je kan dan FB ook helemaal niet bereiken (had ergens een mailadres gevonden met veel moeite, maar nooit antwoord): boeven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien moet facebook ook socialer
als je ook teveel berichten verstuurd dan wordt het ook geblokkeerd