Waarom is er nu veel gedoe met privacyregels omtrent WhatsApp?

Wat is er veranderd, en wat voor gevolgen heeft dit..?

3 jaar geleden
1.3K
Antoni
3 jaar geleden
Wat bedoel je precies met het gedoe met privacyregels omtrent WhatsApp? Is dit na te lezen in een nieuwsbericht? Zo ja, welk dan?

Antwoorden (1)

Eerder deze week werd bekend dat er bij Whatsapp drie grote updates aankomen. De veranderingen gaan op 8 februari in. Gebruikers kunnen alleen gebruik blijven maken van de app als ze akkoord gaan met de update. Door akkoord te gaan worden onder meer iemands telefoonnummer, informatie over interacties, informatie over het toestel dat iemand gebruikt, IP-adres en ‘andere informatie die is verzameld op basis van toestemming’ gedeeld. Door de datadeling kan een WhatsApp-account aan een profiel op Facebook worden gekoppeld. Het is nog niet bekend hoe de informatie zal worden ingezet, maar het kan bijvoorbeeld worden gebruikt om WhatsApp-vrienden op Facebook te vinden.

Maar vanwege de Europese privacyverordening AVL gebeurt dat niet in Europa. Hier komen wel ook nieuwe updates, maar de veranderde voorwaarden richten zich vooral op nieuwe winkeldiensten via WhatsApp. Dat de privacyregels in Europa niet veranderen wil echter niet zeggen dat jouw privacy bij Whatsapp dus gewaarborgd is...
Amadea