Hoe kan ik op internet een actieforum vinden waar ik vroeger lid van ben geweest?

Voor zover ik me herinner heette dat forum 'de vuurvlinder'. Het bestond in ieder geval tussen juni 2009 en augustus 2013. Google kan dat forum niet vinden terwijl ik dacht dat er nooit iets op internet verloren gaat.

4 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Niet verloren gaan betekent niet dat wij het kunnen vinden. De specialisten onder ons - justitie bv - kunnen het terug vinden.
Ritsuka
4 jaar geleden
Als de hosting niet meer betaald word, verdwijnt een site gewoon.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Dat op het internet nooit iets verloren gaat klopt niet. Er verdwijnt echt héél veel definitief.
De uitspraak is meer bedoeld als houding die je aan moet nemen. Vooral voor beschamende zaken, groot nieuws en seksueel getinte foto's e.d.
Rieneke1
4 jaar geleden
Wat Ritsuka zegt. De Vuurvlinder is al jaren terug verdwenen.
LeonardN
4 jaar geleden
@jodokus52 Er is weleens een geval geweest waarbij justitie/politie een pornonetwerkforum deels weer terug heeft weten te halen, ook al dachten de beheerders dat ze dat gewist hadden (ze voelden waarschijnlijk al een inval aankomen). Als dat net gebeurd is, en dan de harde schijven nog niet overschreven zijn met nieuwe data, maar die harde schijven nog wel bereikbaar zijn dan kan je die harde schijven nog doorzoeken, als je je fysiek of op afstand toegang verschaft. Als de beheerders de harde schijven in eigen beheer hadden en ze direct fysiek vernietigd hadden, was dat niet gebeurd. Als een site openbaar is en zich laat indexeren door internetgeschiedeniswebsites zoals de link van SimonV is er soms nog een soort afdruk van een dag hier en een dag daar te vinden. Maar stel dat zondag een specifiek verhaal terugzoekt, wat ze ooit op dat forum schreef, dan is er grote kans dat dat met alle wil en alle hackers van de wereld niet meer terug te vinden is.

Antwoorden (1)

Het forum heette http://vuurvlinder.actiefforum.com.
Het is verdwenen, dit is de laatste pagina die ik kon vinden:
https://web.archive.org/web/20111104165923/http://vuurvlinder.actiefforum.com/
.
Er gaat wel zeker veel verloren op internet. Als een website verwijderd wordt, is deze niet meer terug te vinden met Google. Verwijzingen naar de website blijven vaak wel bestaan.
Door te zoeken op
forum vuurvlinder before:2012
vond ik de verwijzing naar vuurvlinder:
https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/internet/vraag/90905/zoek-anders-hyvesfacebook-twitter/

In de Waybackmachine kun je oude pagina’s van vaak bezochte websites terugvinden.
https://archive.org/web/web.php
Toegevoegd op 10 januari 2020 09:50: tekst
SimonV
4 jaar geleden
zondag
4 jaar geleden
Ik heb je links geprobeerd maar vond geen enkele pagina inhoud van de Vuurvlinder. Erg jammer voor mij maar heel erg bedankt voor jouw speurwerk Simon.