Doen mensen die Facebook hebben zelf al die vriendschapsvoorstellen die ik voortdurend krijg...?

...of doet Facerbook dat automatisch zonder dat zij daarvan weten?

4 jaar geleden
2.8K
zondag
4 jaar geleden
Het is mij niet duidelijk waarom je vriendschapsverzoeken plaatst als je al honderden zogenaamde vrienden hebt.
LeonardN
4 jaar geleden
Gaat je vraag over voorstellen? Of verzoeken?
zondag
4 jaar geleden
Mijn vraag gaat over voorstellen. Waarom sturen mensen vriendschapsvoorstellen als ze al honderden zogenaamde vrienden hebben? Hoe kan je nou vrienden worden met iemand waar je niks van weet en nog nooit gezien hebt? Over mij is geen letter op facebook te vinden.
Pieterke
4 jaar geleden
Facebook stuurt zelf de vriendschapsvoorstellen. Mensen die jou kennen of mensen die jou willen kennen sturen de vriendschapsverzoeken.
dudemeister
4 jaar geleden
Algoritmes. The mother of all fuck ups. oa Faceboek maakt er veelvuldig gebruik van.

Antwoorden (2)

Dit doen de mensen zelf, vaak zijn dit mensen die lichtjes of hard verslaafd zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Ik denk dat je vriendschapsverzoek verwart met wat de vrager bedoelt.
zondag
4 jaar geleden
Hoe zit het nou? LeonardN schrijft dat Facebook dat automatisch doet.
Dat doet Facebook automatisch op grond van gemeenschappelijke vrienden.

https://www.libelletv.nl/serie/goeie-vraag/melding-nieuw-vriendschapsvoorstel-facebook/

In de video wordt ook mooi uitgelegd hoe je die meldingen kan onderdrukken.
===
Vriendsschapvoorstellen, moeten niet verward worden met vriendsschapverzoeken, de laatste is namelijk wel een menselijk verzoek.
Toegevoegd op 07 december 2019 14:08: tekst
4 jaar geleden
zondag
4 jaar geleden
Je schrijft "Dat doet Facebook automatisch op grond van gemeenschappelijke vrienden." Nou bij mij klopt dat niet helemaal. Ik krijg ook veel Russische vriendschapsvoorstellen maar ik ken geen Russisch. Of is Facebook misschien zo dom dat het het verschil tussen Russisch en Bulgaars (wat ik wel ken) niet weet?
LeonardN
4 jaar geleden
Wellicht dat er nog andere gegevens zijn of dat het algoritme van Facebook "fouten" hierin maakt, of wellicht heb je Bulgaarse vrienden die weer Russische vrienden hebben. Vriendschapsverzoeken: Menselijk handelen
Vrienschapsvoorstellen/"Mensen die je misschien kent": Automatisch handelen van Facebook algoritme
zondag
4 jaar geleden
Ik heb geen Bulgaarse vrienden die op facebook zitten. Zelf zit ik er ook niet op alhoewel ik daar een account heb. Over mij is daar geen syllabe te vinden.
LeonardN
4 jaar geleden
Hoe dan ook.
Voorstel komt van Facebook
Verzoek komt van een persoon zelf
zondag
4 jaar geleden
Dank je LeonardN. Ik heb het begrepen.