Wat houdt de melding 'Je hebt een nieuw vriendschapsvoorstel' op facebook in?

Ik kreeg op facebook een melding met 'Je hebt een nieuw vriendschapsvoorstel' en dan de naam van een persoon waar ik op zich geen contact meer mee heb. Hoe en wanneer krijg je deze melding? Is dit iets automatisch of krijg je dit alleen als de persoon er aanleiding voor geeft?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
165.8K

Antwoorden (3)

Dit is een automatische meldimg (die je tevens wel kan uitzetten in je instellingen) Facebook bedoelt hiermee dat ze iemand hebben die je wellicht kent en een vrienschapsverzoek zou willen sturen. Het doel hiervan is simpelweg dat Facebook wil dat je hun site of app gebruikt en wellicht meer vrienden toevoegt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
die je tevens wel kan uitzetten in je instellingen... Hoé? Dit speelt bij vele mensen dus als je het antwoord weet, dan graag een uitleg voor
- facebook desktop
- facebook-app
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik vermoed dat 4pokes500 de verwarring maakt met de balk "vrienden die je wellicht kent" (wat een rij van mensen weergeeft die jij mogelijk ook zou kunnen kennen omdat die wel op de vriendenlijst van jou vrienden in facebook staan) en de echte gezonden vriendschapsverzoek die dus echt alleen maar door iemand verzonden kan worden aan jou adres in facebook. Die laatste is een door de persoon zelf aangegeven verzoek op jou facebook pagina waarin zij vragen hen toe te voegen aan jou vriendenlijst op facebook. Hou er rekening mee, door dit te accepteren kunnen zij dus jou facebookpagina volgen en alles lezen/zien wat jij op je pagina gezet hebt en zichtbaar gemaakt hebt voor jou vriendengroep.
Niet accepteren houdt in dat de persoon alleen maar de zaken kan zien op jou facebook die jij als "openbaar" hebt aangemerkt.
Het betekend dus dat je mogelijk een verzoek tot vriendschap is gedaan door iemand waar je niet veel mee omging maar die mogelijk wel meer met je om zou willen gaan...
KennisDelen
5 jaar geleden
@inba3: afmelden kan je doen door in de mail die je krijgt over het vriendschapsvoorstel onderaan te klikken op afmelden. Dan kom je op de site van Facebook en kan je aangeven dat je ze niet meer wil krijgen.
je hebt volgende: mensen die je misschien kent, vriendschapsvoorstel en vriendschapsverzoeken. Het 1ste word door fb zelf gedaan, het 2de door iemand die jou aan iemand anders wil koppelen als vriend en ten 3de komt die van de persoon zelf.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
KennisDelen
5 jaar geleden
2. Is niet waar, heel veel vriendschapsvoorstellen komen van Facebook zelf! Als het door een persoon gestuurd is, dan staat het erbij.
Dus als er geen naam bijstaat, dan heeft Facebook het gestuurd.
KennisDelen
5 jaar geleden
Als het van een persoon afkomstig is, staat de naam erbij van degene die jou het vriendschapsvoorstel gedaan heeft ( bv. 1 van je overige vrienden, er staat dan Persoon X heeft persoon Y voorgesteld als vriend (of iets dergelijks.
die persoon nodigde je uit om vrienden te worden, je kan het 'Verzoek bevestigen' of 'Verzoek verwijderen' - bij verwijderen kan je het als spam ingeven dan kan deze je niet meer uitnodigen - in instellingen ka je de verzending van een FR aan jou openbaar (iedereen) vrienden of niet openbaar zetten