wat zijn "volgers" op Facebook?

Ik heb op Facebook 20 volgers. Ik heb al bij andere profielen gekeken, en daar staat nergens een button met "word volger" (wel "vriendschapsverzoek sturen"). Dus wat zijn die volgers dan? En kan ik mensen "ontvolgen"?

Toegevoegd na 1 dag:
mijn volgers staan NIET in mijn vriendenlijst... ik ken de meesten er niet eens van

7 jaar geleden
22.4K

Antwoorden (3)

Als je bevriend bent met iemand kun je ervoor kiezen om diegene te volgen of niet. Je hebt dus 20 vrienden die jou berichten in hun startpagina zien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
liveisgreat
7 jaar geleden
de volgers staat niet in mijn vriendenlijst, ik ken er enkele zelfs niet van :-/
Op Facebook kan je bij instellingen zelf bijwerken of je het toestaat dat mensen jou kunnen volgen. Meestal gaat dat automatisch als het ingeschakeld is en mensen jou een vriendschapverzoek sturen. Je kan de volgers niet ontvolgen maar je kunt het wel uitschakelen zodat mensen je niet meer automatisch volgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
liveisgreat
7 jaar geleden
de volgers staan niet in mijn vriendenlijst. het zijn mensen die me geen vriendschapsverzoek kunnen sturen, dus geen "vrienden van vrienden" (zo heb ik het ingesteld bij "wie mag je vriendschapsverzoeken sturen). Bv. een oud klasgenootje, die niet in dezelfde stad woont en voor de rest niemand van mijn vrienden ken.
Je kunt vrienden met iemand zijn en iemand 'niet willen volgen' als ware, dit betekent dat je zijn nieuwsupdates niet op jouw tijdlijn ziet. Het is vaak handig om mensen te ontvolgen waar je niet elk nieuwtje van hoeft te weten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En vooral van mensen die in het echt héél lief zijn, maar het niet kunnen aten vrijwel elke dag goedemorgen / goedemiddag/prettig weekend plaatjes te plaatsen, of ELKE meme die ze tegenkomen liken ;-)
Ik heb er meerdere die ik echt om die reden ontvolgd heb, maar niet verwijderd.
liveisgreat
7 jaar geleden
ja vreselijk die goeiemorgen goeiemiddag goeieavond toestanden... ik ben hiervoor al uit meerdere groepen gestapt. zelfs soms interessante groepen. ik vraag me écht af waarom mensen dat nodig hebben, om van die posts te posten....
Maar mijn vraag ging daar niet over. ik heb vrienden op facebook (ongeveer 200) en daarnaast ook nog eens 20 volgers die NIET in de vriendenlijst staan. Ik ken sommige van die mensen niet eens, de andere zijn vrienden van vrienden dus echt kennen doe ik die ook niet...