Is het mogelijk dat je adres via Facebook gevonden wordt; als je met naam, geboortedatum en foto op je profiel staat?

Heb alle gegevens verwijderd behalve voor- en achternaam, geboortedatum en foto.

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor alle reacties en antwoorden!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Niet via Facebook zelf. Wel door de gegevens te combineren met andere bronnen. Social media zijn wat dat betreft behoorlijk link. Op het ene profiel ( Facebook) heb je weer andere gegevens staan dan op een andere website ( LinkedIn?) In combinatie met bijvoorbeeld een eigen website is er vaak veel te achterhalen.
Het gaat er dus niet om hoeveel info je op één bepaalde website hebt staan, maar wat er in totaal over je te vinden is. Die combinatie kan zeker gevonden worden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk inderdaad dat het om de combinatie van achterhaalde informatie gaat. Ben alleen nog erg benieuwd of gegevens die je zelf verwijderd hebt nog te vinden zijn?

Andere antwoorden (3)

Simpel gezegd, ja! Voor school moest ik een intrusion opdracht uitvoeren bij een bepaalde woningcoöperatie. Dmv Facebook hebben wij klanten van hun kunnen vinden en daarna ook het adres. Hoe meer je weet hoe makkelijker het wordt.

Ik moet er wel bij zeggen, er gaat tijd in kosten maar het is dus zeker wel mogelijk (maar niet voor iedereen)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als aanvulling wil ik wel geven dat de kans minimaal is dat personen die jou iets aan zouden willen doen het adres gaan achterhalen. Ik zit verder zelf al iets van 6 jaar op facebook, maar reclame bureaus hebben mijn adres nog nooit achterhaald.
Powergen
8 jaar geleden
Tuurlijk... als je de naam weet kan je het ook gewoon in de telefoongids zoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik krijg al jaren geen telefoonboek meer, wel de gouden gids, maar dat is commercieel.
Als je alle gegevens heb verwijderd, of je hebt de juiste privacy instellingen dan kan jouw adres niet gevonden worden doormiddel van Facebook.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat kan, als je bijvoorbeeld een Iphone hebt, zet die erbij vanuit waar je het hebt gepost (als je dat niet uitzet). Zo kan iemand een patroon ontdekken, en uitvinden waar je woont.