http://plazilla.com, is het nieuws op deze site betrouwbaar, of zijn dit allemaal verzinsels en overdreven?

Kunnen bronnen hiervan achterhaald worden? Zo ja, waar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Er staat niet echt nieuws op die site. Uit de algemene voorwaarden:

Plazilla.com dient als platform waar Deelnemers een Artikel kunnen plaatsen en eventueel een vergoeding ontvangen via reclame uitingen die naast het Artikel worden weergegeven. Plazilla.com dient enkel als technische ondersteuning en is derhalve op geen enkele wijze inhoudelijk betrokken bij het vertoonde Artikel.

Het is gewoon een blogsite, iedereen mag iets plaatsen over vanalles, dit kan waar zijn of niet waar, dat is niet te achterhalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb even gescrold op de eerste pagina en zie ook eigenlijk geen nieuws staan. Paar recepten, fotoverslagen van iemand die aan het wandelen is geweest op de hei, en tips voor een reis naar Londen. Meer een online plakboek.

Toegevoegd na 17 minuten:
Als je een bron wilt, zul je verder moeten zoeken op google over dat onderwerp. Maar het meeste is niet veel bijzonders.
Ritsuka
9 jaar geleden
Plazilla is het vroegere Xead. En het werkt vrijwel hetzelfde als InfoNu. De mensen die er artikelen voor schrijven krijgen daar geld voor. Zij zijn vrij om te schrijven over elk onderwerp dat ze maar interesseert. De eigenaars van de site zetten er dan reclame bij, en de helft van wat die reclame oplevert (afhankelijk van hoe vaak daarop geklikt wordt) wordt aan de schrijver betaald.
De manier waarop het gaat komt verder aardig overeen met hier op Goeie Vraag, ook met duimpjes en persoonlijke berichten. De community is zeer actief en er wordt veel gereageerd op artikelen.

Voor het merendeel lijkt mij dat de inhoud van de artikelen wel op waarheid berust. Het is alleen wel moeilijk te beoordelen in hoeverre de auteur werkelijk van het onderwerp op de hoogte is. Je zult het zelf via officiële bronnen moeten verifiëren, als je ergens aan twijfelt. Datzelfde geldt ook weer voor Goeie Vraag, waar het plaatsen van bronvermelding niet verplicht is, en sommige mensen in staat zijn om onzin zodanig te formuleren dat het in eerste instantie overkomt als serieus antwoord...
Amadea