Zijn er Europese wettelijke richtlijnen voor de minimum leeftijd met betrekking tot aanmelding op een gay social networking site?

Wat is de wettelijke minimum leeftijd voor deze websites?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Voor zover ik weet zijn is er geen wetgeving m.b.t. een minimale leeftijd voor sociale netwerken.

18min.eu, een sociale netwerkvoor holebi jongeren in Nederland en België tot en met 18 jaar wordt bijvoorbeeld ook gesteund door het Ministerie van OCW.

Gay.nl, de grootste Nederlandse sociale netwerksite voor holebi's hanteert een minimale leeftijd van 16 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan. Bij 18min.eu moet je, als het goed is, jezelf wel even identificeren bij de beheerders. Ze willen daarmee voorkomen dat er geen mannen van 18 jaar en ouder aanmelden. De hele omgeving is verder ook afgeschermd zodat alleen leden profielen profielen kunnen bekijken en berichten kunnen plaatsen. Bij Gay.nl is in principe je profiel openbaar (tenzij je 'Goldmember' wordt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 16 jaar is dus zelf ingesteld en is op geen enkele wet gebaseerd (voor de duidelijkheid).