Hoe krijg ik een enquête netjes in excel?

Ik heb een enquête afgenomen via een weebly website en nu wil ik de resultaten in excel hebben. Ik heb als seperator een komma ( comma seperated value), maar de deelnemers aan de enquete hebben in hun antwoorden ook komma's gebruikt. Hoe krijg ik de resultaten toch netjes in excel?

Eigenlijk wil ik de komma tussen de aanhalingstekens automatisch verwijderen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je je resultatenbestand opent in Kladblok of Notepad++, dan kun je met CTRL-H zoeken en vervangen. In jouw geval is het handig om te zoeken naar "," en dat te vervangen door iets dat wel werkt, bijvoorbeeld een puntkomma.

Toegevoegd na 3 minuten:
Eenmaal in Excel kun je, als je resultaten in één kolom geladen worden, gebruik maken van de optie Tekst naar kolommen, op het lint Gegevens. Hiermee kun je je waarden uitsplitsen over verschillende kolommen, als Excel dat niet zelf al gedaan heeft.
bamibal