Hoe maak je een basic responsive website?

Hoe maak je een website die bij het in en uit zoemen een gehele website blijft zoals op deze website: http://tankionline.com/en/

Ik zou graag willen weten hoe je dit doet, hopelijk weet een van jullie het. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het eenvoudigste is Wordpress installeren en een responsieve thema kiezen, bv. Twenty Twelve

Antwoorden (2)

Je vraagt twee verschillende dingen. Je vraagt hoe je een responsive site maakt, maar verwijst ondertussen naar flash pagina (waar ik overigens niet in- en uit kan zoomen). Dat zijn twee verschillende dingen. In de bron zie je een link naar een tutorial. Het makkelijkst is om met HTML en CSS aan de slag te gaan en bijv. media queries te gebruiken voor verschillende resoluties. Het responsive maken van een website is overigens soms nogal een klusje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Responsive maken van een website doe je met CSS.
In CSS kun je aangeven voor welke schermgroottes je welke CSS-instellingen wilt gebruiken. Bijvoorbeeld:

@media only screen and (min-device-width : 320px) and (max-device-width : 480px) {
/* jouw CSS-styles, bijv.: */
background-color: #f00;
}

De bovenstaande CSS wordt alleen gebruikt op apparaten met de genoemde schermgrootte. Als je in je CSS ook dergelijke CSS-instellingen voor andere resoluties toevoegt, krijg je een responsive website.

In feite ben je dus voor meerdere resoluties separaat webdesigns aan het coderen.