Hoe inhoud van meerdere bestanden veranderen?

Ik heb 4000 php bestanden... In elk bestand zit 1 typ fout. Nu kan ik met notepad++ alle bestanden gemakkelijk aanpassen. Bijvoorbeeld: Zoek GeoZ - vervang door GeoZz. Maar notepadd++ kan alleen meerdere bestanden openen uit dezelfde map... Aangezien er meer dan 1000 mapjes zijn.... Heeft iemand een programma waarmee ik alle bestanden tegelijk op de inhoud kan zoeken en veranderen? Thnx!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dit kan gewoon met Notepad++. Kies voor Ctrl + Shift + f en geef de locatie van jouw bestanden aan. Vervang hierna het woord met de typefout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je je website OOP hebt opgebouwd en het betreft een functie of klasse dan kunnen sommige IDE's dat ook voor je doen. Maar gezien het feit dat je 4000 bestanden hebt (gigantisch project als dat 4000 bestanden heeft) denk ik niet dat dit een OOP opgebouwde applicatie is? Ik hoop iig niet dat je alles steeds weer opnieuw in een nieuw bestand hebt gestopt om te gebruiken in een nieuwe pagina.