Wat is een ander voorbeeld van een RFI toepassing dan een chippas (om mee te betalen of binnen te komen)?

RFI is Radio Frequency Identity. Met RFI kan je lokaliseren op een korte afstand.
Ik bedoel dus; welke toepassing bezit nog meer RFI? behalve een bank chippas of een hogeschoolpas om mee naar binnen te gaan.

sorry ik heb een foutje gemaakt... het moet RFID zijn.. Bij deze, dan maar.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

-Paspoorten
-Rijbewijs
-Artikelen in de winkel
-Poststukken
-Pallets
-Bankpassen
-Toegangspassen
-Autosleutel
-Bagage

Voor biina wat zich verplaatst ziet men nut in 't gebruik van RFID.
(Sommige dingen pas in de toekomst.)
Over 't algemeen is de beveiliging van RFID-toepassingen bar slecht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deze chips zitten in paspoorten, identiteitskaarten, in de toekomst ook in bankpassen en creditcards. Ook worden gebruikt in de logistiek, bijvoorbeeld op een pallet om het proces te kunnen bijhouden waar zich precies wat bevind in een opslagplaats. Daarnaast worden ze als beveiliging op producten in winkels gebruikt, als aanvulling op, of vervanging van streepjescodes. Ook in de winkel wordt er van de chips gebruik gemaakt om het logistieke proces te ondersteunen. (bijvoorbeeld voor het doen van nieuwe bestellingen). Dan is er nog sprake van bankbiljetten waar al rfid chips inzitten en plannen om dat bij meerdere biljetten te gaan doen (geruchten gaan dat ze dit bij de eurobiljetten gaan doen).

Bovenstaande gaat puur over de contactloze variant van de rfid chip, dit is dus een chip die op enige afstand kan worden afgelezen, variërend van centimeters tot tientallen meters afhankelijk van het type. De chip die bijvoorbeeld voor telefoonkaarten (oud) en chipknip en zo gebruikt wordt is voorzover ik weet juist een variant waarbij het afleesapparaat wel degelijk fysiek contact moet maken met de chip, sterker nog dit weet ik wel zeker. De chips die in huidige bankpassen zitten (de goudkleurige) worden door bijvoorbeeld 6 of 8 contactpuntjes in contact gebracht met de leesapparatuur, dit zie je ook wel bij veelgebruikte passen aan de slijtage.

Zie overigens ook de bron en de tweede link is een vraag die ik onlangs stelde over het afschermen van de chip in het paspoort.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het wordt gebruikt in de logistiek. Om goederen van het begin tot het eind te traceren