Iets specifieker: een beschrijving, de samenhang tussen en de werking van:

- Bedrijfsprocessen (identificatie, dus welke zijn er, en de werking ervan)

- Welke afnemers van de processen (vaak klanten, niet altijd),
en welke resultaten van die processen (Producten en/of informatie),

- Afdelingen en mensen,

- Computersystemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Enterprise architecture is het vakgebied dat zich bezig houdt met het in samenhang ontwerpen van de organisatie in al haar aspecten.

Enterprise architectuur biedt organisaties een kader voor veranderen, neergeslagen in een samenhangende en consistente beschrijving van de gewenste situatie op hoofdlijnen. Deze beschrijving biedt harde en zachte grenzen die de ontwerpruimte op lagere niveaus zodanig in probeert te perken dat de veranderingen in lijn zijn met de doelstellingen van de organisatie als geheel. Enterprise Architectuur geeft daarmee richting en biedt concrete handvatten voor het toetsen van veranderingen. Enterprise architecture wordt dan ook vaak gezien als een belangrijk stuurinstrument
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de architecture van de star trek enterprise... lijkt me vrij logisch.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een organisatie in al haar aspecten en de samenhang hiertussen.