Kun je een flash applicatie helemaal maken met het programma flash en hoef je dus alleen kennis van het programma flash te hebben?

Moet je kennis hebben van programmeren als je iets met flash wil maken? is het mogelijk om alles wat je wil te maken met het programma flash en hoef je dus niet te kunnen programmeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Flash is zooooi 2005!

Antwoorden (2)

Voor het maken van een Flash-applicatie moet je wel degelijk kunnen programmeren. Flash maakt gebruik van Actionscript, een script/programmeertaal.
bamibal
11 jaar geleden
Een -animatie- kun je wel maken met alleen flash.... dus zonder programmeren.

Echter jouw vraag betreft een flash -applicatie- waarmee je een functioneel eindresultaat suggereert. Klopt dat? Dan is het voorgaande antwoord juist en zul je zeker moeten werken met Action Script en dus ook hier kennis van moeten hebben.

Er zijn trouwens ook programma's die jou helpen met dingen maken / bouwen en uiteindelijk een flash programma als uitvoer / export bieden.