mijn ouders hebben draadlooze router van ziggo met wpa 2 is die beveiling goed ? zie uitleg

het wachtwoord van de fabriek staat der nog in en de inlog gegeefens zijn ook van de fabriek staan der in nog doen de meeste mensen het wachtwoord veranderen de wpa2 en de inlog gegeens of zijn die van ziggo goed genoeg de wpa 2 code bestaat uit kleine letters en hoofd letters en ge tatelen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is je toetsenbord kapot....

Het beste antwoord

de standaard fabrieks wpa2 login is prima. de reden dat veel mensen het wachtwoord veranderen is omdat het fabriekswachtwoord moeilijk te onthouden is vanwege de compleze cijfer/letter/hoofdletter combinatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De WPA2 beveiliging is prima. Het wachtwoord echter moet je direct veranderen in iets veiligers. De standaard fabrieks wachtwoorden zijn op internet eenvoudig te achterhalen waardoor de hele beveiliging van je netwerk als het ware open staat .

Toegevoegd na 41 minuten:
ls je zegt "het wachtwoord van de fabriek staat der nog in" neem ik aan dat je het wachtwoord van de router bedoeld, niet het wachtwoord van de encryptie. Ook deze zou ik veranderen naar iets dat wel te onthouden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe eens een bron voor die standaard wachtwoorden? Het standaardwachtwoord voor de router is vaak bekend, (staat in de handleiding) maar daar heeft een hacker niks aan. De WPA2 toegangscode is niet bekend en staat ook niet op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar ook mijn toevoeging dat ik er van uit ging dat het om het ww van de router ging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je geeft nu aan dat je antwoord, laten we het positief uitdrukken, een slag in de lucht was, Javaansezwa?
Ander zou ik ook heel graag een bron hebben van wat je beweerd, en graag bevestigd hebben dat je met:
- "wachtwoord van de router" doelt op de gebruikersnaam / password voor de configuratie van het modem/router?
- "niet het wachtwoord van de encryptie" doelt op de toegangscode voor het WiFi netwerk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de inloggegevens van de router kun je in de meeste gevallen het WPA2 wachtwoord achterhalen danwel wijzigen. Het is dus belangrijk om deze gegevens aan te passen. Daarnaast is het vaak mogelijk om het beheer van de router alleen toe te staan vanaf het interne netwerk en dan ook nog eens alleen bekabeld.