Hoe/waarmee worden logo's gemaakt zoals die van bijvoorbeeld een spel/programma?

Elke pc programma heeft eem icoontje/logo. Denk aan jouw mozilla firefox, je e-mail, het spel dat je vaak speelt, het programma dat je vaak gebruikt op de pc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit kan met Adobe Illustrator, met Adobe Photoshop, maar ook Adobe InDesign. Onderdelen van Adobe Creative Suite (Adobe CS).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indesign en photoshop gebruik je nou niet bepaald voor veelvuldig logo-ontwerp. Daar is indd. Illustrator voor, dat is vector-georienteerd, en werkt dus met vectoren en niet met pixels: Voor degene die niet goed weten wat het is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vectorafbeelding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is maar net hoe je je logo opbouwt. En hoe groot het mag zijn. Een logo wat nooit groot afgebeeld hoeft te worden, kun je ook in Photoshop maken. Dan hoeft de tekening niet per se uit vectoren te bestaan.
Dat kan ook met Greenfish Icon Editor, een gratis te downloaden programma.