Waneer heeft een brochure 2 pagina's?

Ik moet voor school een brochure maken met 2 Pagina's
maar is dit dat een voorkant twee pagina's binnenwerk en een achterkant? of alleen een voor en achterkant?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk met 2 pagina's binnenkant, want met alleen een voor- en achterkant is het geen brochure, maar een folder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou uitgaan van 2 a4-tjes aan beide zijden gebruikt, ofwel een gevouwen a3.
12 jaar geleden
Een brochure is een boekje, veelal in gedrukte vorm, van geringe omvang. Een brochure bestaat - in tegenstelling tot een folder - uit meerdere vellen gevouwen papier, die in de rug bijeengehouden worden ("gebrocheerd zijn") met behulp van bijvoorbeeld nietjes. Het aantal pagina's is altijd een veelvoud van vier.

Op basis van bovenstaande informatie redenerend maak ik de conclusie dat wanneer een brochure 2 pagina's heeft deze bestaat uit 2 vellen A4 die dubbelgevouwen zijn, met een nietje in het midden. Het miniboekje kent dan 8 zijden. Op de voorkant de titel. De achterkant van zowel de eerste als de laatste zijde kunnen leeg blijven. En dan 5 gevulde A5-zijden, of dus eventueel 7.