Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waneer heeft een brochure 2 pagina's?

Ik moet voor school een brochure maken met 2 Pagina's
maar is dit dat een voorkant twee pagina's binnenwerk en een achterkant? of alleen een voor en achterkant?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
727

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk met 2 pagina's binnenkant, want met alleen een voor- en achterkant is het geen brochure, maar een folder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou uitgaan van 2 a4-tjes aan beide zijden gebruikt, ofwel een gevouwen a3.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Een brochure is een boekje, veelal in gedrukte vorm, van geringe omvang. Een brochure bestaat - in tegenstelling tot een folder - uit meerdere vellen gevouwen papier, die in de rug bijeengehouden worden ("gebrocheerd zijn") met behulp van bijvoorbeeld nietjes. Het aantal pagina's is altijd een veelvoud van vier.

Op basis van bovenstaande informatie redenerend maak ik de conclusie dat wanneer een brochure 2 pagina's heeft deze bestaat uit 2 vellen A4 die dubbelgevouwen zijn, met een nietje in het midden. Het miniboekje kent dan 8 zijden. Op de voorkant de titel. De achterkant van zowel de eerste als de laatste zijde kunnen leeg blijven. En dan 5 gevulde A5-zijden, of dus eventueel 7.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding