test.php?id=test naar test/test hoe doe ik dat?

ik ben bezig met een project in php, en ik wil hebben dat test.php?id=test via .htaccess test/test wordt, iemand enig idee hoe ik dat doe? ik heb dit gebruikt maar dat schijnt niet te werken:
RewriteRule ^stats/([a-zA-Z0-9]+)[/]?$ stats.php?id=$1.

Alvast bedankt

Toegevoegd na 7 minuten:
het gaat om mijn stats.php maar in voorbeeld gebruik ik test

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen rewrite expert, maar volgens mij zit je in de goede richting. Heb je getest of een rewrite in z'n simpelste vorm tenminste werkt?

Het beste antwoord

Ik heb even lopen puzzelen. Dit zou het moeten doen:

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/stats.php$ [NC]
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^id=(.*)$
RewriteRule .* /stats/%1/? [R=301,L]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enorm Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik heb het geprobeerd op mijn eigen server. Je rewrite rule is gewoon goed. Echter, ik moest ook nog "RewriteEngine On" er bij zetten in .htaccess.

Succes!