Is een beeldscherm van 17 inch extreem groot voor een laptop?

Ik heb een nieuwe laptop, maar ben een beetje geschrokken van de grootte. Loop ik er niet mee voor gek? De laptop is splinternieuw, maar is zo'n groot ding niet ouderwets? Is 17 inch extreem groot, of gemiddeld? is dit een gangbare maat en een gangbare laptop?

Het is een asus x73sv tY088n

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (5)

17 inch is super als je er dagelijks mee werkt. Je hebt zoveel ruimte dan. Nadeel is dat hij zwaarder is en groter.

Wat maakt het jou nou uit wat de rest van de mensen er van vinden?

Het gaat erom dat hij voor jou nuttig is, ook als is het 25 inch. Zolang jij er maar op kunt werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens. Hoe groter hoe beter, tenzij je elke dag met het ov moet of op school. Dan is een kleiner scherm handiger. Maar een 17 inch scherm is zeker niet extreem groot. Ik heb een Full HD 17 inch scherm en dat kijkt lekker hoor!
Nee hoor, vind zo'n ding zeker niet ouderwets!! Het is wel lastiger en zwaarder om mee te nemen wellicht. Maar daarentegen kun je alles wel goed zien. De meest gangbare laptop maten zijn 1 maat kleiner dan die jij hebt. Als jij maar plezier hebt met de laptop, da's het belangrijkste!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoeveel scheelt 1 maat kleiner? moet je dat dan van beide kanten aftrekken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15 inch is ongeveer 37-39 cm. Dit wil zeggen van links boven naar rechtsonder.
Ik heb zelf een 15 inch macbook pro,

Waarom hij 15 inch is inplaats van 17, omdat hij anders niet in mijn schooltas zou passen,
17 inch is erg leuk maar hoeveel pixels heeft het scherm?

ho meer pixels hoe scherper je beeld, heb je op een klein scherm veel pixels, ( mijn macbook met hi res anti glare scherm heeft 1680x1050)
stel je hebt een 17 inch scherm met maar 1024x786

dan is het beeld veel vager en blokkerigger.

mischien heb je hier meer aan.

Mark
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem jij je laptop in je schooltas mee dan?? geen laptoptas? dan beschadigd hij toch zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik heb een macbook pro, die is van aluminium daar zie je het niet op. Maar ik heb ook een laptop tas, maar die is niet handig als ik naar school moet. ik heb altijd mijn laptop bij op school. Maar ik neem aan dat u een laptop tas gebruikt.
dan beschadigd hij niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ kimberly, misschien wel handig voor je, er zijn ook tassen te koop waar een laptopvak in zit, een een vak voor andere spullen zoals schoolboeken. Bij een goede tassenwinkel zul je ze zeker kunnen kopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o nog iets, ik heb een klein krasje in mijn laptop, maar dat kwam omdat ik tegen een deur post liep.... maar uw laptop is zwart met lak, dan zie je snel de krasjes, in een goede tas doen beschermd hem daar tegen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die macbook pro's zijn super, zeker voor op school en dan is een kleiner scherm wel net iets handiger.
Voor een desktop is 17inch tegenwoordig het minimum als je er veel mee werkt. Dus als je 17inch op je laptop hebt is dat alleen maar aan te bevelen.
Heb het zelf ook en het werkt heerlijk.
(Als ik er ècht mee werk dan hang ik er zelfs ook nog een 24inch LCD aan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het kort; Yep. Het is voor een laptop te groot.
Maar niet voor en desktop. Alleen is model schootcomputer voor een tafelcomputer ongeschikt.

Voor een (draagbare) laptop is 17 inch inderdaad te groot. Als je daarmee rond wilt lopen is de laptop nodeloos kwetsbaar omdat ie zo groot is.

Voor een destop is 17 inch prima, maar dan moet je weer geen laptop model hebben, want die zijn ergonomisch ongeschikt om lang op te werken. Voor een desktop moet je een losse monitor hebben die je in hoogte kunt verstellen en kantelen, waarvan je lichtsterkte en kleuren kunt instellen. En een los toetsenbrod waarmee je kunt schuiven en waarop je ruimte hebt voor de stand van je handen. Plus een losse muis die je links en rechts kunt gebruiken ipv een muispad. En boxjes om je geluid aan te passen naar behoefte.

Jammer, maar voor andere mensen die dit lezen; die hebben dan nu nog de keus om deze informatie mee te wegen in de aanschaf van een nieuwe computer.