Foto's na inladen in indesign van slechte kwaliteid

Wanneer ik Foto's inlaad door middel van cmd-d of gewoon kopieren plakken zijn ze van erg slechte kwaliteit, terwijl wanneer ik ze online bekijk ze van goede kwaliteit zijn, met de grootte heb ik niks gedaan. iemand enig idee hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Indesign laadt een lage resolutie van de foto in voor je artwerk. Als je daarna de definitieve versie rendeert haalt hij het origineel op om mee te werken. Hierdoor kan het programma sneller werken en ook zeer grote plaatjhes aan.

Toegevoegd na 49 seconden:
zie ook adobe help: http://help.adobe.com/en_US/InDesign/6.0/WS328f5ee33f08f77d1e63e3d121efcafc4e-8000.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Standaard staat Indesign ingesteld op lage kwaliteit weergave.
Ga naar tab→Weergave→weergaveprestatie→weergave van hoge kwaliteit

Toegevoegd na 2 minuten:
Daarnaast is het beste als je een foto plaatst in een document. Het voordeel hiervan is dat als je de originele afbeelding bewerkt, deze ook in het document bewerkt wordt.