Hoe kan ik in php een html formulier laten wegschrijven naar een sql database

Link naar goede tutorial is ook goed, maar geen contactformulier

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt (zie bron). Ik ben ervan uit gegaan dat je MySQL als database bedoelde.

Drie bestanden:

- database.sql:
De SQL voor het maken van de database en een voorbeeld tabel.

- dbconfig.php:
De configuratie gegevens om in te loggen in de database. Dit bestand altijd buiten de publieke mappen van je webserver plaatsen. Verder uiteraard aanpassen met je eigen gegevens.

- form.php
Een simpel formulier met voornaam, achternaam, e-mail, adres, postcode, woonplaats, om je op weg te helpen. Ik neem aan dat je het wel kan aanpassen aan je eigen behoeften.

De validatie van de invoervelden is verder zeer eenvoudig (checkt alleen of het niet leeg is). Dus dat zul je zelf ook aan moeten passen om wat robuuster te zijn.

Ook de html/css opmaak laat ik verder aan jou over.

Succes!

(Geen idee hoelang pastie.org de code bewaard eigenlijk)

Toegevoegd na 9 minuten:
O, PS.: het voorbeeld gaat er wel vanuit dat je PHP installatie PDO (zie andere bron) ondersteund.

Op een windows machine dien je dan in php.ini:

php_pdo.dll
php_pdo_mysql.dll

... aan te zetten, indien dat nog niet het geval was. En de webserver daarna even opnieuw opstarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies wat ik nodig had ;) hartelijk bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed om te horen en graag gedaan.