Hoe kun je het best te werk gaan om een website te leren maken en onderhouden?

Ik wil graag een persoonlijke website ontwerpen en in elkaar zetten. Nu heb ik een aantal boeken gekocht over CSS en HTML en een boek over Wordpress. Waar kan ik het best mee starten om een redelijk professionele website te leren maken, al dan niet met Wordpress, die dient als een soort blog/portfolio.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Er zyn meer gratis (opensource) systemen beschikbaar. Deze kun je zonder enige kennis van html, php, css of javascripts opzetten.
Het beste leer je door eraan te beginnen. Als je werkt met bekende systemen zoals joomla!, dan kun je veel informatie vinden via google omdat er al veel mensen geweest zijn met dezelfde vragen en deze gesteld hebben op een van de vele fora.

Als je kennis wilt opdoen van programeren dan kun je natuurlijk altijd boeken lezen of opleidingen/cursussen volgen, maar als je geen dummy bent en een beetje handig met computers, dan is dat niet nodig maar zal je wel helpen om je sneller wegwijs te maken met dergerlijke programma's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Leer eerst HTML en CSS, als je dat eenmaal kan zou ik wat over PHP gaan lezen aangezien je Wordpress eilt gebruiken. Wordpress is echter heel simpel te installeren dus dat komt wel goed!

Je moet wel veel oefenen. Dus lees je over een of andere nieuwe code, schrijf en test hem dan ook even! Je zal zien dat je dan veel sneller leert.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog nooit een boek gelezen over CSS of HTML.
Toch heb ik een persoonlijke website.
Je koopt een domeinnaam en huurt webruimte.
Ik heb dat bij PCEXtreme, maar er zijn veel meer aanbieders.
http://www.pcextreme.nl/
Dan download je een programma om je spullen op die webruimte te zetten, daarvoor heb ik FileZilla, gratis.
Maar er is bijv. ook WS FTP.

Daarnaast heb ik een weblog, van Wordpress
http://riccreaties.wordpress.com/
Dat is even wat uitzoeken, maar er is tegenwoordig een Nederlandse handleiding te vinden, waarmee je met Wordpress best een mooie site kan bouwen.

http://www.yourhosting.nl/website-maken/?utm_nooverride=1&gclid=CO3P-vactqcCFQQj3godtnMJAA

http://www.strato.nl/easyweb/siteweb/index.html

Toegevoegd na 6 minuten:
Oh ja, het bouwen van de website heb ik gedaan met Frontpage van Microsoft. Een WYSIWYG HTML-editor en websitebeheerprogramma van Microsoft voor het Windows- of Mac OS-besturingssysteem.
Je hoeft dus geen HTML te kennen. Frontpage vertaalt jouw teksten en foto's .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Office_FrontPage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man had ook geen idee en had wel een politieke partij opgericht. Toen hij gekozen werd om in de gemeenteraad deel te nemen, moest hij dus wel een site maken, want alle partijen hadden die.
Ik kocht toen het boek; "Webside maken voor dummies"
Al llezende kwam hij bij 'your hosting.nl' en die heeft hij gebeld. Zij hebben hem stap voor stap uitgelegd dat zij dat voor hem willen doen en dat hij eerst een domeinnaam
moest hebben enz. Hij heeft zich aan alle stappen gehouden die keurig op de site werden uitgelegd en voilà, hij had een site. Toen we hem eens aanklikten stond hij al in Google! Je moet dus wel elk jaar een luttel bedrag betalen aan hen, maar je hebt ze nodig als host. Zodra er een probleempje is met publiceren ofzo, even een belletje naar de helpdesk en heel geduldig gaan ze alles met je door totdat het probleem verholpen is.
Momenteel is onze site de meest bekeken site in de gemeente en zelfs door de ambtenaren, wethouders en raadsleden. Het is het eerste wat ze 's morgens doen. Even kijken wat we voor nieuws hebben, maar ook over de wereld wordt steeds meer gekeken. Dat wordt nl ook bijgehouden door hen.
Overal krijgen we complimenten dus ziet hij er professioneel uit. Kijk eens bij http://www.yourhosting.nl/website-maken/
13 jaar geleden
Als je weinig ervaring hebt kun je een begin maken door een kant en klare website template te gebruiken, op bijvoorbeeld deze sites vind je heel veel verschillende

http://www.zign.nl

http://website-templates.startpagina.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HTML en CSS is prachtig voor mensen die zelf een website willen vormgeven, maar als je liever gewoon wilt uitgaan van een sjabloon (je kunt uit heel veel fraai voorbeelden kiezen) en je voor het uploaden en actualiseren ook niet te veel in de technische termen wilt duiken, kun je gebruik maken van bijvoorbeeld Joomla. Met behulp van Joomla kun je ook mooie formulieren plaatsen, en gastenboeken en forums etc. En met HTML lukt dat allemaal niet. Daar heb je dan weer een andere programmeertaal voor nodig. PHP of zo.
Maar met Joomla hoef je je daar ook niet druk over te maken. Er zijn vergelijkbare mogelijkheden zoals PHPBB, Typo3, Wordpress etc. En die komen op hetzelfde neer.

Je hebt dan wel een goede host nodig. Die 25 Mb op de server van je internetprovider is dan te weinig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, na een tijd lang tobben, boeken lezen, adviezen aanhoren had ik het al pgegeven. Maarrrr totdat ik Magix tegen kwam een eenvoudig gebruiksvriendelijk programma en snel te leren en te gebruiken. Ik gebruik Magix websitemaker 3, maar er zal al wel een andere versie van zijn inmiddels. Ik heb het wel gekocht in de winkel dus niet gedownload. Wel bij de meeste pcwinkels te koop. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
download joomla
dutch version