Hoe stel ik mijn Google Drive zo in dat iedereen toegang heeft zonder toestemming te hoeven vragen?

Het is ontzettend ergerlijk, telkens iemand mijn bestanden wil zien moet ik daar eerst toestemming toe geven. Ook al stel ik telkens in dat iedereen inkijk mag hebben.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.1K

Antwoorden (1)

Lieve godmelijaar,

1. Open je Google Drive bestand.
2. Rechtsboven onder je e-mailadres staat: delen. Klik hier op.
(Als je het document nog geen naam hebt gegeven, moet je dat eerst doen voor stap 3.)
OF:
1. Klik met rechtermuisknop op je Google Drive bestand.
2. Klik op delen.
3. Vervolgens krijg je een menuutje met als kopje: delen met anderen.
4. Klik rechtsonder in dit menuutje op geavanceerd.
5. Vervolgens krijg je een menuutje met als kopje: instellingen voor delen.
6. Ergens in dit menuutje zul je zien staan op welke optie jij je document hebt staan op het moment (bijvoorbeeld privé).
7. Wijzig dit naar openbaar.

Kijk anders verder ook naar de opties die je aan kunt klikken. Deze zijn misschien ook handig voor je.

Groet xXx6SnickeR9xXx6TrickeR9xXx