Hoe maak je het effect van deze meme?

Ik wil weten hoe je het effect kan krijgen van deze meme. (Mocht de afbeelding niet laden, zoek op google naar 'Confused Mr. Krabs meme'). De wereld eromheen lijkt te draaien en ik vraag me af hoe je dit effect kan creeëren zonder photoshop.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Castle
7 jaar geleden
Je kan dit ook in GIMP doen. Dit is gratis en te vinden op: https://www.gimp.org/

Antwoorden (1)

circular blur of radial blur (die maar 1 kant op gaat).

Dit effect krijg je door op 1 vast punt kopieën van het zelfde plaatje in graden te draaien en transparant maakt. Als je dit in 1 richting doet, krijg je ‘radial blur’, en roteer je in beide richtingen, krijg je ‘circular blur’. Het is ook belangrijk dat je plaatje groter is dan het canvas, anders krijg je rare hoeken door dat er informatie ontbreekt.

(zoek eens op "how to create circular blur")