Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe deel ik lettertypes tussen Macintosh en Windows?

Op mijn werk hebben we een server met fonts staan. Z.g.a. iedereen werkt hier met Apple Macintosh computers waar de letterfonts prima op werken. Zowel .otf en .ttf bestanden.

Ik werk echter op een Windows PC en als ik de fonts van de server wil halen zijn dat geen bruikbare bestanden (zie afbeelding). Hij geeft ook aan dat het een 0 kb groot bestand is.

Ik heb al geprobeerd de lettertypes via .zip en USB over te brengen en heb meerdere font converters gebruikt die ik van het internet geplukt heb maar dat helpt niets.

Wat zijn dit voor een bestanden en hoe kan ik ze gebruiken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als die bestanden 0kB groot zijn als je deze kopieert dan is er iets anders aan de hand.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een lettertype voor Mac is niet uit te wisselen met Windows (of andersom). Er zijn wel betaalde programma's die dit kunnen omzetten, maar dat zal niet de bedoeling zijn.

Zo wie zo gebruik je niet alle lettertypen, zelfs niet de standaard lettertypen die al op je pc staan. Ook kun je niet ongelimiteerd lettertypen op je pc zetten. Er zijn genoeg veilige sites op internet te vinden waar je gratis lettertypen kunt downloaden, dus als je op de Mac een mooie ziet, google deze dan op internet, waarna je hem kunt downloaden. Ook zijn er wel cd's met lettertypen te verkrijgen of eenvoudige (teken)programma's die daarin lettertypen meeleveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bestanden downloaden is niet mogelijk gezien ik voor een bedrijf met de fonts werk en je met legale bestanden moet werken. Toch bedankt.
otf en ttf zijn type fonts die gewoon werken onder windows. Gezien de bestanden 0kB groot zijn na het kopiëren vermoedt dat er een andere oorzaak in het spel is.(virusscanner/groeps beleid?)
Voor het bedrijfsbreed delen van fonts gebruiken wij SuitCase Fusion van Extensis tussen Windows en Mac, dit heeft als voordeel dat je niet de fonts rond hoeft te kopiëren, maar deze als een virtueel font tijdelijk koppelt aan je OS. Want alleen kopiëren van fonts ben je er nog niet, in windows moeten deze nog geregistreerd/geïnstalleerd worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding