Wanneer is het plagiaat als ik een applicatie verander voor de Google Playstore?

Ik wil een applicatie maken. Omdat ik daar niet heel goed in ben, en ik dit wil leren, wil ik een bestaande applicatie veranderen. Ik wil de 'plaatjes' veranderen, teksten veranderen en een andere thema. Aan welke eisen moet ik dan voldoen dat het geen plagiaat meer is? Of 'bestaat'plagiaat niet voor de Android Playstore?

Zelf kan ik hier niks over vinden, dus alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Schending van auteursrecht geldt voor alle creatief werk. Ook voor de code die je dus zelfs ongemoeid laat, dat is dus een probleem, en mag op geen enkel platform.

Waarom zou je het weer opnieuw ter download aan willen bieden? Knoei er mee en ga daarna zelf proberen te leren coden. Een beetje plaatjes veranderen is geen kunst.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je het alleen voor jezelf doet is niet erg maar wel plagiaat, of beter schending van het auteursrecht. Je schaadt de eigenaar niet, of het zal het niet merken.

War jij wilt is niet de software veranderen, is wezenlijks anders toe voegen.
De software is eigendom van de maker van de software en die kan je niet zo maar gebruiken en op internet of playstore zetten zonder toestemming van de eigenaar van de software.
Je wilt o.a. de plaatjes veranderen, ik neem aan dat je die vervangen wil door andere. Denk erom dat die plaatjes, tenzij je die zelf gemaakt hebt, ook eigendom kunnen zijn van iemand anders.

Voor eigen gebruik kan je dit wel doen, zeker om te leren applicaties te maken.
Je kan om dit te leren ook license free applicaties ophalen en daar veranderingen in aan brengen, daar leer je nog veel meer van.

Je kan op onderstaande site waarschijnlijk meer informatie en mogelijkheden vinden.