Ik heb een excel lijst met filmtitels, is er ergens een mogelijkheid om automatisch de IMDB-nummer te importeren?

Het gaat om een 10000 films dus manueel is dat onbegonnen werk.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Er is een "unofficial API" waar je tegenaan zou kunnen scripten. Zie bron 1 voor wat ideeën, en bron 3 voor een voorbeeldje.

Ik heb ook een NodeJS library gevonden (zie bron 2) die er op zich wel veelbelovend uitziet maar als ik daar de voorbeelden van probeer krijg ik lege objecten terug. Ik ben er verder niet ingedoken.

Probleem met dit soort zoekopdrachten is natuurlijk wel dat je nog best het een en ander aan errorchecking en parsing zult moeten doen, al was het alleen maar omdat sommige (zo niet de meeste) queries meerdere resultaten zullen returnen. Dus dat wordt waarschijnlijk properties lezen, regex parsen, fuzzy text logic en rekening houden met ontbrekende resultaten.

Ook levert IMDB een nightly text dump van hun gegevens via een tweetal FTP-servers: http://www.imdb.com/interfaces.

Lees wel even de copyright restrictions. Belangrijkst is denk ik dat je deze gratis gegevens niet voor commerciële doeleinden mag gebruiken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Jammer... ik wil dit antwoord een welverdiende plus geven, maar GV retourneert een "Fatal error". :-( Wellicht dat het later alsnog lukt. :-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plusje werkt weer. Bij mij in ieder geval wel.