Hoe rond ik dit script af op 2 decimalen?

Als ik het volgende script op mijn website zet:

---

Komt op de pagina 10.573 te staan.
Wat moet ik doen om dit getal (antwoord) dan af te ronden op 2 decimalen (als bedrag)? Op de pagina moet 10.57 komen te staan.

Toegevoegd na 4 minuten:
HET JUISTE SCRIPT:

KOMT OP DE PAGINA 0.009409 TE STAAN.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Dat kan alleen met de waarde als tekst.
Maak een tekstvariabele waar je "getElementById("price")" (of zo) in zet.
Vervolgens ga je de tekst van links naar rechts scannen toto je een waarde van "1" .. "9" tegenkomt.
Dan ga je er nog één verder en gooit de rest weg.
In jouw geval krijg je dan 10 en 0.0094
Als je bedoelt dat je twee cijfers achter de komma wilt hebben, dan moet je zoeken naar de decimale punt, en dan nog twee cijfers verder gaan.
In jouw geval krijg je dan 10.57 en 0.00
Ik weet niet hoe je dat in PHP moet doen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Vervolgens ga je de tekst van links naar rechts scannen toto je een waarde van "1" .. "9" tegenkomt.
Dan ga je er nog één verder en gooit de rest weg.
In jouw geval krijg je dan 10 en 0.0094" Dat is de pipo de clown manier....
0.009409 wordt dan nooit afgerond tot 0.01 maar ~0
Sinds Reddie de "getElementById("price")" heeft geïntroduceerd zou ik het dan maar zo oplossen( het kan veel chiquer met een function):

Het resultaat wordt nu afgerond op 0.01