Hoe kan ik in html/css een wisselende achtergrond foto toevoegen?

Ik zou graag een wisselende achtergrond foto willen. Om de 5 seconden moet die dan veranderen.

Weet iemand hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Dat gaat niet met HTML/CSS alleen, daarvoor moet je javascript gebruiken.

De functie setTimeout() biedt de mogelijkheid om om de 5 seconden iets te doen.
rose
11 jaar geleden
Je zou op deze link kunnen klikken en bekijken http://www.computerhope.com/j11.htm . Hier veranderen ze dan van achtergrond kleur, maar door te zoeken naar javascript changing background of iets dergelijks vind je wel iets wat hier mee kan combineren of eventueel een kant en klaar script.

Maar dit gaat niet lukken met html/css aangezien dit meer een functie is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In feite is zo'n functie (zoals de naam al zegt) een klein programmaatje. HTML en CSS zijn codeertalen en geen programmeertalen. Het zou inderdaad met Javascript kunnen, maar er zijn tal van alternatieven. Je zou het bijvoorbeeld ook met PHP kunnen doen. Je moet dan wel je webpagina's omzetten in PHP. Zoek eens op PHP Caroussel/Slider.