Hoe maak je de achtergrond van deze foto wit ?

dus alleen Harry en Kate moeten erop blijven staan .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dat doe je met instant mask, gratis en werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit goed werkt zolang er voldoende verschil is tussen voorgrond en achtergrond.
Voor moeilijker gevallen kun je goed met gimp of iets dergelijks aan de slag:
- maak een tweede laag aan met dezelfde afbeelding
- maak van de bovenste laag een zwart-wit contour met het drempel/threshold tool
- knip het donkere midden eruit en maak dat transparant.
- werk het wat bij

Andere antwoorden (4)

Kwestie van heel precies selecteren, en hopen dat je zo vaak mogelijk het toverstafje kunt gebruiken (deze selecteert op basis van contrastverschillen en vindt dus vaak grenzen tussen objecten op foto's) in Adobe Photoshop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Euh... met welk programma?
Cryofiel
12 jaar geleden
Oeps, ik zie het al, dat staat aan het einde van je antwoord. Negeer deze en de vorige reactie maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak ik zelf wel uit!...
Ok ok ik negeer ze wel ;) Eej Cryo! Gefeliciteerd nog met t feit dat jij en ik gisteren weer 2 schandalige grenswetenschappelijke bijdrages aan de site hebben verdreven!
Onze kruistocht duurt voort.
Cryofiel
12 jaar geleden
Hebben wij iets verdreven? Daar ben ik me niet van bewust. Wanneer er rare dingen worden beweerd, heb ik juist liever dat ze blijven staan. Een rare bewering die met goede argumenten wordt ontkracht is veel behulpzamer dan een rare bewering die er niet meer staat, maar die nog wel rondwaart in de hoofden van sommige gelovers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach doe toch niet zo correct.
Die jaco was gewoon volledig in t luchtledige aan 't praten met z'n energie, en onbewuste triggers. Dat hoort gewoon niet thuis in de categorie wetenschap (or nowhere for that matter).
En wij hebben 't juist met goede argumenten ontkracht. Alleen merkte je al terecht op dat er verder niet op werd ingegaan. Want er valt met deze mensen gewoon niet redelijk te praten.
Dus: good riddance. En chapeau voor ons
Cryofiel
12 jaar geleden
Waar je het nu over hebt, is het aan de kaak stellen van drogredenaties. En het benoemen van een gesloten versus een open houding. Daarmee hebben we zijn zienswijze zowel fatsoenlijk als afdoende ontkracht. Dat is echter iets heel anders dan het verwijderen van de hele vraag. Dat is buiten mijn invloed om gebeurd.
Als je geen Adobe Photoshop wilt gebruiken, kan je ook Paint.net gebruiken, gratis photoshop programma maar wel een goede. Hierin zit ook de toverstaf functie, waarmee je de achtergrond wit kan maken
Jaspro101
12 jaar geleden
je kunt met een foto bewerkingsprogramma het doen, je kunt het toverstafje gebruiken of het zelf met lasso rectangle selecteren

ik zou Paint.NET gebruiken, want dat is gratis en doet op dit gebied net zo goed als fotoshop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doe je met een fotobewerkingsprogramma. Ik gebruik wat kleinere grafische programma’s voor vergroten/verkleinen en simpele kleurcorrecties maar voor geavanceerdere klussen, zoals het witten van een achtergrond is Gimp, een Photoshop-variant, erg geschikt. Het is gratis en beschikbaar voor MS Windows, Mac en Linux. Gimp heeft wel een ‘learning curve’ maar met de tutorials op onderstaande pagina moet het lukken.