hoe maak je een contactformulier voor op een website? k wil dat er een naam, mail en reactie kan worden verstuurd naar emailadres, vanuit de formulier

Ik heb alleen basisbasiskennis HTML (en CSS).
Overal staat info hoe je dit moet maken, d.m.v. o.a. .ASP en .PHP bestanden waar ik niet snap wat je ermee moet (doen) en hoe je de bestanden aan elkaar linkt.

In HTML lukt het wel met de

attribuut, maar als ik de formulier actief wil maken om een mail te sturen, lukt het niet. frustratie ten top

kan iemand mij ajb helpen, ik ben hier namelijk al 2 weken mee bezig zonder enig resultaat!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Voor het formulier zoals jij het omschrijft, heb je nog het een en ander nodig.
Namelijk een webserver (bv Apache) die PHP ondersteund.

Dat kan bij een hosting provider, maar het kan ook op je eigen PC.
Hier kun je gratis het hele pakket voor windows (wamp) downloaden. Het configureren doet het pakket zelf tijdens installatie. Het pakket is er ook voor Linux, maar heet dan lamp. Voor apple zal het er ongetwijfeld ook zijn.
http://www.wampserver.com

Er vanuit gaande dat je voor Apache en PHP kiest:
Op een dergelijke webserver moet je dan je bestand zetten waarin het formulier staat, en dat bestand moet xxx.php genoemd worden. Dus niet meer xxx.html.

Als je php kunt leren gebruiken kom je een heel eind verder met de mogelijkheden voor websites.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vul je voornaam in:

Opmerkingen:

Dit is de basis html script voor het verzenden van formulieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De variabelen in het formulier worden verzonden naar de webserver (dmv
). Daar(!) worden ze verwerkt door het genoemde PHP-script, wat vervolgens de email verstuurd aan het gewenste emailadres. Een voorbeeld van een dergelijk script kun je vinden op:
http://www.htmlwijzer.nl/artikel/php/mail-emailformulier-met-php.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb je geen webserver nodig om een formulier te maken. Wel heb je een omgeving nodig waar je het werkend wilt krijgen zoals bijvoorbeeld op een host.
De html mailto script formulier werkt niet overal omdat deze methode niet echt veilig is.
Kennis van PHP is erg handig als je een formulier wilt maken maar met bijvoorbeeld Python en bijv. een django framework moet het ook lukken. JavaScript met combinatie van PHP wordt vaak gebruikt om te controleren of de gegevens wel juist zijn ingevoerd.
Ik adviseer je een boek te kopen van PHP om te leren hoe je formulieren kan maken.