Wat gebeurt er met .exe bestanden als mijn computer op sluimerstand gaat?

Windows 10, ASUS intel core i3 (weet niet of dit van toepassing is)

Ik wil een paar uurtjes lang een .exe bestand aanhouden (vraag me niet waarom/hoe aub), meerdere .exe bestanden zelfs, als ik in Sluimerstand (stand-by) ga, werken deze dan nog verder en stoppen ze niet met hun proces? Zo ja, zou slaapstand er dan wel voor zorgen dat .exe bestanden niet stoppen?
Maakt mij niet uit als sluimerstand geen favorietje is van de meeste windowsgebruikers. zou gewoon willen weten of dit zou kunnen en of mijn .exe bestanden nog gewoon lopen in de achtergrond.

Bedankt :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
sluimer/slaapstand alles stopt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met iets meer uitleg: in de sluimer- of slaapstand stoppen de meeste of alle onderdelen (afhankelijk van de configuratie) die nodig zijn om wat dan ook te doen. Om een ",exe bestand te laten aanhouden" moet de CPU werken, het RAM moet werken, alle basisonderdelen van het moederboard moeten werken en afhankelijk van wat de executable doet ook misschien nog eens de harde schijf, de netwerkkaart of wie weet welke randapparatuur.
Overigens is wat mij betreft het grootste probleem met sluimer- ("hibernate") en slaapstand ("sleep") dat ze verkeerd zijn vertaald uit het Engels waardoor de begrippen in het Nederlands niet kloppen met de functionaliteit. Verder zijn het prima oplossingen. Je moet alleen nooit de fout maken om te vergeten dat 'ie in de hibernate stand staat en dan je harde schijven te verwisselen; zeg maar dag tegen je filesystems.
Als ik mijn computer niet altijd aan wilde laten staan zou ik zeker vaker van sleep en hibernate gebruik maken. Op de laptop gaat 'ie bij mij standaard in de "hybrid sleep" modus als ik de klep dichtdoe (alleen als ik er Windows 10 op draai natuurlijk).

Antwoorden (1)

Nee, ze doen dan niet meet wat ze doen. De hele computer "slaapt" dan tot je hem weer opstart. Hij staat eigenlijk gewoon uit en bij wakker worden zet hij gewoon alles terug zoals het was voor je hem in slaap bracht.