Waarom is een processor nodig?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
kierkegaard47
7 jaar geleden
De processor is de kern van je computer. Dit is het onderdeel van de computer dat de instructies in de software uitvoert. Je daarom zou zelfs kunnen zeggen dat de processor de computer _is_, en dat alle andere componenten (zoals bv. geheugen, de infrastructuur van het moederbord, databussen) daaromheen gebouwd zijn, om die processor te helpen dit zo handig en snel mogelijk te doen, en ook de resultaten weer zo handig mogelijk weg te schrijven.
kierkegaard47
7 jaar geleden
Correctie op bovenstaande: Ik dacht daarbij eigenlijk aan de CPU, dat is de centrale processor. Computersystemen hebben tegenwoordig vaak meerdere processoren in plaats van een enkele CPU, en vaak ook nog aparte processoren voor speciale doeleinden (bijvoorbeeld in de grafische kaart).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het zou hetzelfde zijn als een alien op onze planeet zou komen en vragen waarvoor we een brein hebben.
kierkegaard47
7 jaar geleden
@MrTomaat: Doet me denken aan deze short story, waarin een aliens tot hun totale ongeloof en walging tot de ontdekking komt dat deze planeet , een intelligente levensvorm bevat die uit vléés bestaat, zelfs het brein, hoe ongelooflijk dat ook klinkt .... http://www.terrybisson.com/page6/page6.html
kierkegaard47
7 jaar geleden
(en mijn excuses voor de taalfouten in bovenstaande, blijkbaar niet volledig genoeg herschreven.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Fantastisch, "They talk by flapping their meat at each other."

Het beste antwoord

Een processor is een stuk hardware in een computer dat instaat voor basisbewerkingen en -controle bij het uitvoeren van programmacode.

Een processor dient instructies van het te verwerken programma in volgorde uit te voeren. Een instructie is niets anders dan een reeks bits. Aan de hand van deze reeks bits worden de componenten in de processor die de instructie uitvoeren in de juiste stand gezet zodat zij de gewenste bewerking uitvoeren.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor het uitleg.
:)✌
Antoni
7 jaar geleden
Graag gedaan!