Als ik een virus in mijn mail thuis heb maar ik open de mail op mijn werk heb ik dan ook op die pc een virus? Dit zou ik graag willen weten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Kleine kans dat door een bug in het e-mailprogramma en een matige virusscanner alleen al door het openen van de mail de pc besmet raakt. http://security.stackexchange.com/questions/135884/why-is-it-dangerous-to-open-a-suspicious-email
crispy
7 jaar geleden
Waarom zou je die mail op je werk opnieuw willen openen? je weet toch dat er een virus in zit, dan moet je er gewoon afblijven, verwijderen etc.

Antwoorden (1)

Als het virus in de mail zit : ja. Met wat geluk hebben ze op je werk een betere virusscanner, maar helaas is dat lang niet altijd het geval. Ik zou het risico dus niet nemen.

Als het om een virus gaat dat je binnenhaalt door te klikken op een LINK in de mail, kan de mail zelf openen geen kwaad, maar dan moet je niet (weer) op de link klikken ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
het openen van een email kan soms al genoeg zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, dat bevestig ik in de eerste regel van mijn antwoord. Je punt is ?
SimonV
7 jaar geleden
Plus.
Alleen al voor het feit dat je in één minuut zo'n antwoord schrijft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"het openen van een email kan soms al genoeg zijn."
Tegenwoordig niet meer: http://www.howtogeek.com/135546/htg-explains-why-you-cant-get-infected-just-by-opening-an-email-and-when-you-can/ Het openen van een attachment of link kan gevaarlijk zijn, een e-mail openen niet.