Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik zien of iets aan mijn pc ligt of aan de site die ik bezoek of bijv. aan de zoekmachine?

Bijv.: Ik wil een bepaalde site opzoeken en het duurt erg lang voordat de zoekmachine (Google) die gevonden heeft.
Kun je het überhaupt ergens aan zien waaraan het ligt?

Ik heb overigens een gloednieuwe computer dus ik mag verwachten dat het daar niet aan ligt.

917
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het puur om het vinden van de site gaat zou het in de DNS kunnen zitten. Ook dit kan zowel een lokaal probleem zijn als een probleem op internet zelf met de dns server. Ook hier kan een computerexpert je helpen het probleem te lokaliseren.
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het lang duurt voordat je een website geopend hebt, ligt dit doorgaans aan de website en niet aan Google noch aan je computer. Maar je kunt dit als leek verder nergens aan zien.
Een computerexpert zou kunnen onderzoeken waarom een bepaalde website traag geladen wordt, of hiervoor programma’s van jouw pc verantwoordelijk zijn of dat het aan de website zelf ligt.

Mogelijke oorzaken
Het kan zijn dat de website-code slecht geschreven is, de webpagina veel afbeeldingen bevat of van een trage server afkomstig is.
Het kan ook bijvoorbeeld aan de adblocker liggen. Als ik deze uitschakel, laadt de website soms sneller.
(Lees meer...)
SimonV
7 jaar geleden
Pieterke
7 jaar geleden
Dank voor uw reactie. Hier heb ik wat aan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding