Waarom verdien ik weinig geld met YouTube terwijl het meer hoort te zijn?

Hallo, ik heb een video op YouTube en die heeft 110,000 views, en een video van 63,000 views (er zit geen auteursrecht op) en een paar video's van 1000 views.

Er staat dat ik in de afgelopen dagen maar €0,21 heb verdiend. Dat moet toch wel meer zijn?

Als ik bij geschatte inkomsten kijk staat er ook dit; ''Inkomsten en advertentietarieven gegevens voor video's geupload op 24 november of later is alleen beschikbaar vanaf december 1. Ontvangsten werd verloren. De data voor die dagen zal binnenkort beschikbaar zijn.''

Ik heb de 2 video's geupload op 20 januari.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Per view op een video krijg je een bepaald bedrag aan advertentie revenue. Als je een partnership hebt met YouTube, krijg je als het goed is pas geld. Indien dit het geval is, is het alsnog een beetje raar. Misschien zijn de inkomsten verdeeld over het aantal maanden dat eroverheen is gegaan. Het geld wordt verdiend met een factor 1000 van de views. 1000 views zou €1 moeten zijn ongeveer. Als je niks kunt vinden zou ik toch even contact opnemen met YouTube.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ADReveune is op dit moment heel laag. Er zijn maar weinig adverteerders. Ook krijgt niet elke video hetzelfde aantal euro's per aantal views. Dit verschilt per categorie/views/bekendheid enzovoort. Je zou op socialblade kunnen kijken wat zij zeggen maar het ligt waarschijnlijk aan de weinig adverteerders.