Hoe maak ik adresstickers voor kerstkaarten?

Wie heeft er een programma/opzetje voor mij? Het is elk jaar weer een crime om de adresstickers fatsoenlijk op een envelop te krijgen. Dit moet toch op een simpele manier te doen zijn? Bijvoorbeeld vanuit een excel adressenlijst naar stickervel?

Toegevoegd na 16 uur:
Ja, wimkees en paulus... het is inderdaad onpersoonlijk. Maar het persoonlijke gedeelte zet ik altijd IN de kaart. Ik weet niet hoeveel kerstkaarten jullie versturen? Ik tegen de 70... vandaar mijn vraag. :)

Antwoorden (2)

Om adresstickers te maken voor kerstkaarten heb je een computer, printer en stickerpapier nodig. Begin met het maken van een lijst met adressen en voeg deze toe aan een document. Maak vervolgens een ontwerp voor de stickers en voeg de adressen toe. Print de stickers uit op het stickerpapier en knip ze uit. Je adresstickers zijn klaar om op je kerstkaarten te plakken.
Bronnen:
5 maanden geleden
De methode die ik daarvoor gebruik is heel doeltreffend en geeft precies het door jou gewenste resultaat:
1) Maak een adreslijst in Excel en sla die op als csv-bestand.
2) Ga dan naar Word en kies daar Verzendlijsten. Start dan Afdruk samenvoegen en kies voor Stapsgewijze wizard.
3) Als eerste vul je in welke soort stickers je hiervoor gebruikt. Daarna selecteer je bij Bladeren het opgeslagen csv-bestand. Vervolgens kun je de indeling van de gegevens op het etiket bepalen en dat voor alle adressen laten toepassen. Let hierbij op dat er een marge is tussen begin en start van de tekst ten opzichte van de rand van de stickers.
4) Tenslotte voeg ik alles samen tot een Wordbestand dat ik opsla en ik print één pagina daarvan op gewoon papier om zeker te weten dat alles op de juiste plek komt en er geen dubbele gegevens in staan. In Word is het dan eventueel eerst nog aan te passen. Is alles goed, dan kunnen de stickervellen in de printer worden gelegd om te worden bedrukt.
. . .
begin en start = begin en eind
Toegevoegd op 6 december 2023 14:54: tekst
Amadea
5 maanden geleden