Downloadmanager Internet explorer 9 (IE9) werkt niet meer, hoe te fixen?

Als ik iets wil downloaden, verscheen eerst de download manager, waarin ik kon kiezen voor Openen, Opslaan, Opslaan als... etc.
Nu verschijnt de manager niet meer. Hoe kan dit en hoe kan ik dit fixen?

NB. IE9 heb ik onlangs nog opnieuw geïnstalleerd wegens dit probleem, maar het heeft niet geholpen.

11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Bij het opnieuw installeren van Internet Explorer blijven de instellingen meestal behouden.

Je kan het beste de configuratie van Internet Explorer een reset geven.

Microsoft biedt hiervoor de simpele 'fix it' download oplossing.
http://go.microsoft.com/?linkid=9646978

Zie voor meer informatie hierover de onderstaande link.
http://support.microsoft.com/kb/923737/nl

Om het handmatig te doen, volg de onderstaande instructie:
1) klik op start
2) vul in de zoekveld het volgende: inetcpl.cpl
3) druk op enter
4) klik op de tabblad 'geavanceerd'
5) klik onderaan op de knop ' geavanceerde instellingen herstellen'
6) klik vervolgens op de knop 'Opnieuw instellen' en vervolgens op de knop 'ok'.
7) klik nu op de knop 'toepassen'

Operatie voltooid!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sonaya
11 jaar geleden
Helaas.... Het enige wat ik krijg is even de downloadmanager in beeld met hoeveel procent ie gedownload heeft en en dan verdwijnt het weer. Heb ik niks aan. Ik moet dat scherm krijgen met Opslaan als...etc.
Toch bedankt voor je antwoord :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je op ctrl+J toetst, komt de download venster dan wel tevoorschijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je ook de volgende instructie uitvoeren:
1) open Internet Explorer
2) toetst in ctrl+shift+Delete (alle 3 tegelijk ingedrukt houden totdat er een venster tevoorschijn komt met geschiedenis verwijderen)
3) vink alle opties uit behalve de optie 'Download geschiedenis'
4) klik op de knop verwijderen.
5) Herstart Internet Explorer en probeer het downloaden opnieuw.
Sonaya
11 jaar geleden
Ctrl-J (download manager venster openen) deed het inderdaad ook niet meer? Ik heb dit nu gedaan en het gefixt!: http://blogs.msdn.com/b/ieinternals/archive/2010/10/27/ie9-beta-download-manager-window-hidden-missing-does-not-show.aspx Komt op hetzelfde neer als jouw antwoord dus :) Bedankt voor je antwoorden! Grtz Sonaya