Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een regel? , op een document

Ik zou graag willen weten hoe je het goed zou kunnen uitleggen wat een regel is op een tekst-document.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

volgens mij kan je hem niet meer bijwerken als er een regel opzit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat een regel het aantal karakters is dat op de breedte van het scherm past. Via het besturingsysteem weet het programma de breedte waar de tekst in moet passen, met behulp van de eigenschappen van het gekozen lettertype weet het programma dan het maximale aantal karakters. Vervolgens heeft het programma nog afbreekregels nodig. Als dat allemaal bekend is en uitgerekend dan kan er een instructie naar video of printer worden verstuurd . Vervolgens kan het programma met wat is overgebleven van de tekst (string) weer naar de volgende regel. Wat een regel is wordt dus bepaald door de ruimte op scherm of papier. Het tekstdocument is voor zover ik weet 1 lange string met daarin instructies voor het einde van een alinea, begin van een kop enzovoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding