Waarom kan ik sommige youtube filmpjes niet meer afspelen?

his video contains content from UMG. It is not available in your country. Ik heb ze wel een half jaar lang gewoon kunnen afspelen en sinds gisteren krijg ik bij heel veel muziekvideo's dit te zien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.5K

Het beste antwoord

UMG = Universal Music Group, wellicht beter bekend als een zusje van Universal Studio's.

Het gebruikte beeldmateriaal en/of muziek in die video's is dus hun eigendom en staat illegaal op YouTube. Eens in de zoveel tijd hebben ze weer eens een grote zoekactie en vissen ze van een bepaalde eigenaar alle content eruit en wordt dat geblokkeerd. YouTube moet wel, omdat het illegaal is. Blokkeren ze dat niet dan worden ze zelf aansprakelijk gesteld.

Blokkades kunnen op verschillende nivo's zijn. Per land, alleen video, alleen audio, of in zijn geheel.

Dus, pech. Andere versie opzoeken. Het is erg vervelend, ik keek laast ook weer eens op mijn account en 2/3 van de filmpjes deden het ook niet meer. BALEN.

Toegevoegd na 2 minuten:
Soms worden er wel rechten betaald voor muziek of filmpjes. Alleen die rechten gelden vaak maar voor een bepaald gebied/land. Als er dus alleen voor de VS is afgedragen dan blokkeren ze het voor de rest van de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Bedankt voor de uitgebreide info :) Ik heb eens gehad dat een Youtube filmpje het bij mij wel deed, en toen ik bij een vriend in Belgie was werkte datzelfde filmpje niet. Het verschilt dus erg per land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik tikte net tegelijk met jouw reactie een aanvulling ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat flauw zeg,en dan net mijn mooiste liedjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak kun je ze elders op YouTube gewoon weer vinden hoor ;)
Kimath
13 jaar geleden
Ja hoor, gewoon zoeken, en dan is er altijd wel nog een versie die nog niet geblokkeerd is :) @vuurvlinder: wat grappig dat je net de aanvulling typte :D