Hoe kan ik digitale kranten (Pers, Metro, Spits) dagelijks automatisch downloaden?

Is er een techniek die de website van de Pers, Metro en Sp!ts scant op aangepaste links. En de digitale kranten op mijn laptop download. Per E- mail is ook een idee, iemand al eens mee geëxperimenteerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Volgens mijn maken ze allemaal gebruik van RSS Feeds, dus als iemand zo lief voor je is om een webservice te bouwen die ze allemaal bundelt en naar je emailadres stuurt, dan is dat zeker mogelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alleen weet ik niet zeker of je daarmee toegang hebt tot de volledige nieuwsberichten. Volgens mij alleen de inleiding meestal.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zou bijvoorbeeld een iGoogle pagina kunnen aanmaken en als startpagina instellen in je browser en daar de RSS-feeds van alledrie de kranten op plaatsen. Dan heb je altijd als je je browser opent een kort overzicht van de laatste nieuwsberichten op je startpagina.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als het je gaat om het feit dat je genotificeerd wordt als er een nieuw bericht verschenen is, dan moet iemand een webservice bouwen die periodiek controleert of er nieuwe artikelen bijgekomen zijn in de RSS feeds en je dan een e-mail stuurt. Of als er 10 nieuwe artikelen zijn, anders komt je mailbox wel erg vol te zitten.