Welke invloed heeft veel draadloos internetverkeer in de omgeving op mijn draadloze verbinding?

Soms is m'n verbinding heel instabiel en ik vraag me af waar dat door komt.Zijn er eventueel nog technische oplossingen voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Andere draadloze routers kunnen zeker storen als ze op hetzelfde kanaal uitzenden. Je zou in de routerinstellingen de optie aan moeten zetten dat automatisch een kanaal wordt gekozen en dan de router resetten (bijv. stekker er 10 sec. uit). Dan wordt een vrij kanaal gekozen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Andere optie is om - als je router dat aan kan - een andere band te gebruiken. Ik kan bijvoorbeeld De Network Mode en Radio Band wijzigen. Het standaard kanaal kan je het beste op Auto laten staan. Soms helpt het om een specifiek kanaal te kiezen, maar als de buren datzelfde kanaal gebruiken dan stoort het en zorgt het voor instabiliteit.

Andere stoorzenders kunnen de GSM, DECT toestellen, magnetron zijn e.d.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je de basisinstellingen opschrijft zou je eens kunnen spelen met de instellingen. Het is dan wel handig als je in ieder geval nog bedraad toegang hebt tot je router als je jezelf buiten sluit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan. Ben benieuwd waarom er nu een min is gegeven. Ik hoor het graag als mijn antwoord niet volledig is. Bijgaande afbeelding is van mijn eigen router en ik heb hier zelf ook last van gehad.