Waarom vind ik geen wereldwijde informatie op google?

Wanneer ik bijvoorbeeld zoek naar 'chinese kranten' of 'nieuws uit Russische kranten'. Vind ik nooit een Russische of Chinese bron, hoe kan ik dit soort dingen wel vinden? Ik wil wereldwijd informatie kunnen vinden, ook op gebied van webshops en dergelijke.

een jaar geleden
in: Internet
TurfGraver
een jaar geleden
Websites kunnen zelf bepalen of ze wel of niet gevonden worden door zoeksites of zelf bereikbaar zijn vanuit ander landen.
Al dan niet opgelegd door een overheid.
Inekez1
een jaar geleden
Als je zoekt met Nederlandse zoekwoorden, zul je niet snel een anderstalige bron in je zoekresultaten vinden. Zoeken in het Engels geeft al veel meer internationale resultaten. Wil je specifiek een Chinese bron, zoek dan met Chinese woorden.

Antwoorden (2)

Je kunt door Google Translate je vraag eerst laten vertalen en in die taal zoeken. Dan krijg je Chinese bronnen. Die kun je vervolgens weer naar het Nederlands vertalen.

Ikzelf gebruik Bing AI.
- ik stel de vraag in het Nederlands
- ik vraag om deze naar het Chinees te vertalen
- ik krijg een antwoord in het Chinees, met bronnen.
- ik vraag vervolgens dit antwoord in het Nederlands te vertalen.
Ter waarschuwing: het antwoord van Bing is soms fantastisch, maar soms 100% prut.
Ik heb Bing gevraagd waarom hij niet in alle talen zocht, zijn smoesje was dat je buitenlandse bronnen niet zou kunnen lezen. Hij gaat echter wel automatisch in Engelse bronnen zoeken als hij een antwoord niet op Nederlandse sites kan vinden.
Toegevoegd op 17 maart 2023 07:50: bron
SimonV
een jaar geleden
Google is een zoekmachine die informatie verzamelt uit websites. Als er geen websites zijn die informatie over een bepaald onderwerp bevatten, zal Google deze informatie ook niet kunnen vinden.
10 maanden geleden